tag:blogger.com,1999:blog-12996369.post116289815850762495..comments2024-03-20T08:42:51.706+01:00Comments on Med fingrarna i ekorrhjulet: Mysterier eller mystisismAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/18260491539132222713noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-12996369.post-1163147822256237332006-11-10T09:37:00.000+01:002006-11-10T09:37:00.000+01:00Du har ju naturligtvis rätt i att undervisningens ...Du har ju naturligtvis rätt i att undervisningens mål inte är (och inte skall vara) att kunna argumentera mot pseudovetenskap. Kunskaperna bör ju dock finnas där, och gör det säkert i de flesta fall, även om det är ganska latent. <BR/><BR/>Men jag tycker att under utbildningen bör man ha hört argument från pseudovetenskap någongång för att ha det som utgångspunkt för en diskussion om vetenskapensAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/18260491539132222713noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-12996369.post-1162934995758676462006-11-07T22:29:00.000+01:002006-11-07T22:29:00.000+01:00Samtidigt kritiserar de också fysikundervisningen ...<I>Samtidigt kritiserar de också fysikundervisningen för att den inte förbereder fysikstudenterna på att kunna svara på frågor om fysikens olösta mysterier och argumentera mot pseudovetenskapen i dessa frågor. De flesta biologer kan försvara evolutionsläran mot ID-argument, men hur många fysikstudenter kan förklara vad nollpunktenergi är och hur den kan/inte kan utnyttjas. Eller vad (om något) Malin Sandströmhttps://www.blogger.com/profile/02345982036707350016noreply@blogger.com