2009-02-09

Fler kortisar

Idag hade vi besök i gruppen. En sak kan man säga om Frankrike; man vet hur man bjuder på lunch. Aperitif, tre rätter, vitt och rött vin, ost, kaffe... en och en halv timma. Fler sådana luncher, tack.

Sedan undrar jag vad som är fel på mig. Två gånger i år har det snöat i Lille: Idag och förra måndagen. Det är de två gånger jag tagit cykeln till jobbet.

Jag rekommenderar varmt att kolla in den polske regissören Grzegorz Jonkajtys vackra animerade film "Ark".
[Av någon anledning funkar inte embedding av filmer eller bilder här i Frankrike. Det var likadant förra gången jag var här. Varken hemma eller på jobbet går det. Någon som vet råd???]
Den finns i HD (helt klart att rekommendera) här . Jonkajtys är absolvent från Warszawas konstakademi (Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie) och fler filmer finns på hans hemsida här.

Inga kommentarer: