2009-04-21

Musikköp till slut

Angående gårdagens dilemma (eller förrgår ser jag att det hunnit bli) så köpte jag till slut Sounds of the Universe. Men det var fan när att jag gav upp. De försöker verkligen skrämma bort kunder. Jag vill inte ha någon jäkla plastbit. Sedan min stora laptop krashade har jag inte ens en cd-spelare här i Frankrike. Det fick bli nedladdning. Jag kan inte franska, så jag tänkte att på tyska Amazon kan jag nog hitta skivan. Visst. Men vad ser man?


Samma sak på Amazon.co.uk. Franska Amazon? Inga mp3-nedladdningar! Känner inte till några andra franska internetaffärer så det fick bli att mecka med att ladda ner via iTunes och sedan hitta nåt konverteringsprogram för att få en mp3 när jag behöver det. Ytterligare en anledning till att piratladda: Det är fan enklare! Vill skivbolagen inte ha några kunder?

För övrigt såg jag via last.fm att Maceo Parker spelar i Lille. Snabbt biljettinköp blev det. Även Moz kommer till stan, dagen efter Parker, men Mozzer var tyvärr utsåld.

Dagens ord är ściągać - ladda ner.

Andra bloggar om: , , , .

Inga kommentarer: