2009-06-24

Det är ögat - inte apparaten

Den som är återkommande besökare på denna blogg vet att jag gillar foto. Själv fotar jag med blandade resultat. Jag tycker att jag kanske inte har den där riktiga blicken för bra bilder. Visst ser jag att något skulle kunna bli en bra bild, men ofta har jag då inte kameran med mig eller lyckas inte ta bilden så som jag ser det för mitt inre öga.

Någon som verkligen har blicken är Shawn Rocco. Via New York Times fotoblogg Lens hittade jag en serie av hans bilder och länken till hans blogg. Rocco är professionell fotograf som exklusivt fotar med mobiltelefon - en 1,3 MP Motorola. Jag skall tänka på det nästa gång jag klagar på att inte få bilden som jag vill ha den. Det är inte kamerans fel. Det är ögat...

Dagens ord är komórka - mobiltelefon men även cell. Förkortad variant av telefon komórkowy.

PS: För övrigt är detta post nummer 500. Bonusord: pięćset.

Andra bloggar om: , , .

Inga kommentarer: