2014-10-23

Sverige snart ett tredje-världen-land

Enligt en mycket spridd artikel på Onet Biznes* (en av de stora webbportalerna i Polen) är Sverige i kris. Landet blir snabbt fattigare och redan 2030 riskerar landet att räknas till ett tredje-världen-land**. Enligt artikeln rasar Sverige i Human Development Index, från 15 plats 2010 till uppskattningsvis plats 25 nästa år och 45 år 2030. Anledningen är

Winna jest multikulturowość i próba zbudowania idealnego społeczeństwa na bazie wielkiej fali imigrantów.
Skyldigt är multikultur och försöket att bygga ett idealt samhälle baserat på en väldig immigrationsvåg.
Att en enkel titt i HDI-rapporten visar att det inte stämmer stoppar inte artikelförfattaren Agata Kołodziej. I själva verket låg Sverige 2010 på plats 9 för att i årets rapport "rasat" till tolfte plats.

Andra intressanta observationer är att invandrare inte bara inte behöver lära sig svenska, det är till och med förbjudet. Efter jul kommer tydligen lagen i Sverige att ändras så att kritik av invandring blir förbjudet... o.s.v.

Det hela verkar vara en ovanligt kackhändig översättning av en redan usel artikel som publicerades på Cristian Broadcasting Network i april i år. Den bygger i sin tur på utsagor från bland andra Ingrid Carlqvist från Dispatch International.

Jag gjorde misstaget att titta i kommentarerna till artikeln och ångrade mig genast! Naturligtvis är de fyllda av trams som varnar om invandring och "vad-var-det-vi-sa!"

* Det verkar som om artikeln tagits ner. Sparade ett screenshot här.

** Bortsett från det där att tredje världen är ett rätt förlegat begrepp.

3 kommentarer:

Unknown sa...


God dag, jag är Mrs Joyce, som för närvarande bor i USA, jag är en gift kvinna för tillfället med två barn och jag var fast i en ekonomisk situation i augusti 2018 och jag behövde refinansiera och betala mina räkningar för min son medicinering. Jag försökte söka lån från olika låne företag både privata och företag men aldrig med framgång, och de flesta banker minskat min kredit. Men som Gud skulle ha det, introducerades jag till en man av Gud ett privat lån långivare av en vän som heter Mr. och jag fick ett lån summan av $100, 000.00 USD och idag är jag en företagare och mina barn mår bra för tillfället. Så kär, om du måste kontakta något företag med hänvisning till att säkra ett lån med låg ränta på 2% och bättre återbetalning planer och schema, vänligen kontakta Mr jude Shanki han vet inte att jag gör detta men jag är så glad nu och jag bestämde mig för att låta folk veta mer om Hi m, han erbjuder alla typer av lån till både individer och företag och även jag vill att Gud ska välsigna honom mer. Du kan kontakta hans företag via denna e-post: fundsservicer0@gmail.com att få ditt lån

georges Matorell sa...

SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
Detta budskap är avsett för anställda, näringsidkare, lantbrukare och entreprenörer som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas med sin verksamhet. Få våra olika låne erbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränte sats på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för säkerheten för transaktioner och du har möjlighet att få till gång till din kredit i 72 timmar garanteras. Så kontakta oss för mer information, tack.

E-post : georges.matvinc@gmail.com

WhastApp : +33 756924191

Anonymous sa...

Jag är glad idag, tack Lapo Micro Finance för att du gav mig ett lån. Jag blev lurad flera gånger när jag försökte få ett lån tills jag stötte på Lapo Micro Finance som gav mig ett lån värt 93 000 € för att ta hand om mitt sjuka barn. Om du behöver en riktig långivare idag kontakta Lapo. Kontakta e-post: lapofunding960@gmail.com